Jakie są formy dostawy i ich koszt?

Dostawa towarów zamówionych w naszym sklepie realizowana jest za pomocą firmy kurierskiej DPD przesyłką kurierską. Koszt dostawy firmą kurierską już od 16,50 zł w zależności od wagi towaru. Koszt wysyłki za pobraniem jest wyższy.

Kto ponosi odpowiedzialność za bezpieczeństwo przesyłki podczas transportu?

Do momentu dostarczenia przesyłki do klienta i pokwitowania przez niego ostatecznego odbioru, za towar odpowiada nasz sklep. Wszystkie przesyłki podczas transportu są dodatkowo ubezpieczone. Klient nie ponosi żadnej odpowiedzialności za przesyłkę i jej zawartość na jakimkolwiek etapie transportu.

Jaki jest czas realizacji zamówienia od chwili jego złożenia na stronie internetowej do momentu odbioru?

Czas realizacji zamówienia dla większości towarów wynosi zazwyczaj 2 do 4 dni. Jednak biorąc pod uwagę specyfikę handlu internetowego (brak towaru na pólkach) może zdarzyć się iż termin ten może ulec wydłużeniu. O każdym takim przypadku klient jest informowany telefonicznie lub mailem. Dłuższy czas realizacji wynagradzany jest klientowi ceną niższą o kilkadziesiąt procent niż cena w sklepie stacjonarnym.

Jaki jest czas dostawy?

Czas doręczenia w przypadku dostawy firmą kurierską DPD wynosi zazwyczaj 24 godziny. Tak więc jeśli sklep wysyła towar to przesyłka jest u klienta na drugi dzień po nadaniu.

Co mam zrobić, jeśli mimo informacji ze strony sklepu przesyłka nie dotrze do mnie umówionego dnia?

Mimo że firma DPD uchodzi za bardzo solidną firmę kurierską , zawsze może się zdarzyć błąd na automatycznych sortowniach. Tym samym, choć jest to rzadkość, może się zdarzyć, że pomimo potwierdzenia dostawy w danym dniu, kurier z przesyłką się nie pojawi. Trzeba jednak dodać, że są to przypadki, które zdarzają się niezwykle rzadko. Takie sytuacje skutkują doręczeniem dnia następnego.

Jeśli taki przypadek nam się akurat przydarzył, radzimy pomimo to skontaktować się z najbliższym oddziałem firmy kurierskiej  podając swoje dane oraz numer listu przewozowego zgłosić niedoręczenie, dowiadując się o jego powód. Być może kurier nie mógł z jakiegoś powodu trafić na podany adres. Samodzielne sprawdzenie losu przesyłki w najbliższym oddziale lub na stronie https://tracktrace.dpd.com.pl/findParcel  jest najszybszym sposobem na rozwiązanie sprawy. Można również zgłosić ten fakt do sklepu pod numer 81 460 25 00  i wtedy konsultant zajmie się sprawą.

Jak mogę dowiedzieć się jaki przesyłka ma numer listu przewozowego?

Po wysłaniu przesyłki klienci, którzy złożyli zamówienie poprzez stronę internetową dostają drogą mailową informacje o przesyłce oraz numer listu przewozowego.

Czy mogę skontaktować się z kurierem który dostarcza moją przesyłkę?

Tak, jest to możliwe. Wymaga to posiadania numeru listu przewozowego wysłanej przesyłki. Taki numer jest zwykle przesyłany do odbiorcy mailem w przeddzień dostawy. Jeśli w ten sposób numer przesyłki nie dotarł, można otrzymać go od naszego konsultanta.

Należy wtedy w dniu dostawy zadzwonić do właściwego oddziału firmy DPD, podać numer listu przewozowego oraz poprosić o skontaktowanie z właściwym kurierem posiadającym naszą przesyłkę. Pracownik firmy kurierskiej, z którym rozmawiamy podejmie decyzję czy sam przekaże właściwemu kurierowi informację, która powinna do niego dotrzeć czy poda Państwu numer telefonu bezpośrednio do kuriera.

Co się dzieje, jeśli kurier akurat nie zastanie mnie w miejscu dostawy?

Jeśli kurier nie zastanie nas w podanym miejscu dostawy zostawi w tym miejscu awizo z podanym numerem przesyłki oraz numerem telefonu do oddziału lub numer do kuriera. Przesyłka wraca do magazynu firmy kurierskiej i oczekuje na powtórną próbę doręczenia. Często kurier telefonuje na podany w liście przewozowym numer telefonu, wraca w póżniejszym terminie tego samego dnia pod ten adres lub przesyłka jest dostarczana dnia następnego. Kilkakrotna nieskuteczna próba dostarczenia skutkuje zwrotem przesyłki do nadawcy czyli do sklepu.

Czy mogę składając zamówienie podać konkretną godzinę dostawy?

Próba umówienia się z kurierem na konkretną godzinę dostawy jest trudna lecz możliwa - wymaga posiadania numeru listu przewozowego wysłanej przesyłki. Taki numer jest przesyłany mailem w przeddzień doręczenia przesyłki. Należy wtedy w dniu dostawy zadzwonić do właściwego oddziału firmy Kurierskiej, podać numer listu przewozowego oraz poprosić o skontaktowanie z właściwym kurierem posiadającym naszą przesyłkę. Wtedy od kuriera i jego sytuacji zależy czy zgodzi się określić konkretny czas dostawy. Zwykle kurierzy idą klientom na rękę , ale tylko wtedy, gdy jest to fizycznie możliwe. Możliwości sklepu w sferze oddziaływania na kurierów są ograniczone. Jeśli kurier nas nie zastanie, zostawi awizo i ponowi doręczenie zwykle dnia następnego. W takim przypadku warto się skontaktować z oddziałem DPD, ułatwi to powtórne skuteczne doręczenie.

W jakich godzinach mogę się standardowo spodziewać kuriera?

Kurierzy pracują standardowo w godzinach 10.00 – 17.00. W zasadzie w całym tym przedziale można się spodziewać wizyty kuriera z przesyłką pod podanym przez nas adresem. Większość doręczeń odbywa się do godziny 13.00-14.00, ale nie jest to regułą. Szczególnie w mniejszych miejscowościach gdzie godzina wizyty kuriera jest wyznaczana przez specjalny program ustalający mu trasę na dany dzień zgodnie z punktami doręczeń, godzina doręczenia może wypaść zarówno tuż po 10.00 jak i późnym popołudniem.

Bardzo ważne! Jeżeli w sposób szczególny zależy Państwu na tym, aby skontaktować się z kurierem to prosimy o kontakt z lokalnym przedstawicielstwem firmy kurierskiej. W momencie wyjścia paczki z magazynu wysyłamy e-mail, w którym podajemy numer listu przewozowego przesyłki oraz adres strony internetowej na której można znaleźć numer telefonu do odpowiedniego przedstawicielstwa firm kurierskich. Sklep nie ma żadnego wpływu na godziny dostawy przesyłek. Standardowo firma kurierska dostarcza przesyłki w ciągu 1-2 dni roboczych po nadaniu.

 


Polecane produkty